Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Bridgestone Blizzak LM-32:

Bridgestone Blizzak LM-32

Japonská gumárenská společnost Bridgestone se vždy vyznačovala špičkovými pneumatikami. Speciálně zimní dezény Bridgestone Blizzak se vždy od své konkurence značně lišily, ať už samotným pojetím dezénu nebo určením a vlastnostmi. Vrátíme li se o pár let zpět, tak Bridgestone vynikal na poli zimních pneumatik svým dezénem Blizzak LM-25, což byla na svojí dobu opravdu špičková pneumatika, která opravdu skvěle fungovala na každém typu povrchu. Do dnešního dne se tato pneumatika vyrábí hlavně pro vozy BMW ve verzích run flat, ale i v běžných rozměrech. Když nastal masivní rozmach asymetrických dezénů, tak se všichni výrobci začali předhánět, kdo udělá lepší zimní pneumatiku s tímto typem dezénu. Bridgestone přišel hned s dvojící asymetrickým dezénů Blizzak LM-30 a LM-35 pro vysokovýkonná vozidla. Nutno podotknout, že to vůbec nebyly špatné dezény, vyznačovaly se vysokou přilnavostí na mokré vozovce, stejně jako na břečce a na dálnici byly jako doma. Nicméně hlavně u úzkých a menších rozměrů se v hlubším sněhu projevila absence šípového vzorku a zcela upřímně na dezény LM-22 a LM-25 tyto dezény ve sněhových podmínkách ztrácely. Bridgestone tak přistoupil ke změně a vrátil se zpět ke směrovému dezénu. Vzniknul tak dezén Bridgestone Blizzak LM-32




Bridgestone Blizzak LM-32 se tak vrátil k směrovému pojetí dezénu, kterému domunije vlnovité středové žebro s velmi pěkně řešenými rovnými záběrovými žlábky. Je třeba říct, že Blizzak LM-32 se co se testů týče poněkud trápí. Ve velkých rozměrech si vede velmi dobře, ale v menších je velmi citlivý na testovaný rozměr a hlavně na procentuální hodnocení konkrétních zkoušek dané instituce, která zkoušku provádí. Krásně to bylo vidět při testech pro sezonu 2012-13, kdy v testu rozměru 205/55 R16, který prováděl AutoBild skončila pneumatika na krásném 2. místě, ale v testu, který prováděl Auto Motor und Sport ve stejném rozměru skončila na 12. místě z celkem 13. testovaných značek. Což je velmi zajímavé. Nicméně, pneumatika je velmi oblíbená u našich stálých firemních zákazníků, protože se jedná o premiovou pneumatiku s velmi vysokou výdrží při opravdu vynikající ceně, takže jsem ji sám osobně poslední 3 roky pozoroval a konkrétně se stálých zákazníků na tuto pneumatiku ptám velmi často, jak jsou s ní spokojení a s žádným negativním ohlasem jsem se nesetkal. Nicméně Bridgestone Blizzak LM-32 si díky svému propracovanému dezénu zaslouží určitě pozornost a proto si ji pojďme představit.




Jak jsem již uvedl Bridgestone Blizzak LM-32 má směrový krásně tvarovaný dezén do písmena V. Velmi pěkně řešený je systém drážek pro odvod vody, který je řešen velmi pěkně a harmonicky, aby se voda zbytečně nedržela v záhybech. Co je ještě velmi specifická záležitost je systém lamelek. LM-32 má totiž tři různé druhy záběrových lamelek. Na krajích jsou klasické cik cak lamelky, pro vysokou stabilitu při jízdě do zatáčky s kolmým žebrováním, které udržuje stabilitu na suché a mokré vozovce. Díky tomuto žebrování se lamelky nelámou. Krajní středové dezénové bloky mají velmi pěknou specifickou drážku zhruba v polovině hloubky dezénového bloku. Tohle je opravdu ojedinělá a velmi zajímavá vychytávka. Jednak to pomáhá narušovat sněhovou strukturu, ale hlavně podporuje stabilitu bloku při brždění, kdy hrana pomáhá brzdným vlastnostem na sněhu, ale také se dezénový blok při prudkém brždění neláme a je více stabilní. Záběrové drážky v tomto bloku jsou prokládany kolmými stabilizačními zářezy, aby se o sebe drážky opíraly a nedocházelo k jejich oděru při jízdě do zatáčky.




Velmi dobře je řešené středové obvodové žebro. Je řešené vlnovitým způsobem, což velmi pomáhá vnitřní hlučnosi. Pneumatika tak nevydává nepříjemný hluk, protože díky tomuto řešení je stabilní hluková vlna narušována a pneumatika je tak příjemně tichá. Rovné příčné lamelky navíc velmi podporují záběr pneumatiky v hlubokém sněhu, hlavně díky nim pneumatiky výborně brzdí na zasněženém povrchu a příjemně vede stopu na zasněženém povrchu.






Velmi pěkně je také řešený profil pneumatiky. Pneumatika krásně nechává obtékat vzduch kolem bočnice, má tak velmi dobrý valivý odpor. Samotný profil je zaoblený s důrazem na střed právě pro vysoký záběr pneumatiky ve sněhových podmínkách. 




Co říci závěrem? Bridgestone Blizzak LM-32 rozhodně není vůbec špatná pneumatika. Naopak má technologie a díky tomu i vlastnosti, která žádná jiná pneumatika na trhu nenabízí. Ze zkušeností stálých zákazníků víme, že je nikde nenechala viset a kilometrový proběh je opravdu výborný, což je v dnešní době už pomalu unikát. Co si velmi chválili je přesnost a reakce pneumatiky. Bridgestone Blizzak LM-32 disponuje nejnovější možnou směsí, díky které pneumatiky opravdu skvěle reagují na řízení. Že se ve výsledkových listinách testů pneumatika pohybuje v různých výškách, je třeba brát také trochu s rezervou, protože i testy nejsou neomylné a známkování se navíc každý rok mění, takže co bylo výborné loni nemusí být letos, což rozhodně nesvědčí o kvalitách nebo nekvalitách pneumatiky. Možná Blizzak LM-32 doplácí až na přílišnou preciznost, která je japonskému výrobci vlastní už po desetiletí. Obrázek ať si udělá už každý sám, ale za sebe mohu pneumatiku určitě doporučit. Bridgestone je premiová značka, která vždy dělala a dělá špičkové pneumatiky a jejím výběrem rozhodně získáte bezpečnou, kvalitní pneumatiku, která se Vám odvděcí velmi pohodlnou a přesnou jízdou za velmi přijatelnou cenu, která je v mnoha rozměrech mnohem nižší než u premiových konkurentů.


Zimní pneumatiky Bridgestone, můžete zakoupit v našem obchodě. Kompletní nabídku naleznete zde

návštěvníků stránky
celkem795 165
tento týden1 299
dnes541