Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Continental WinterContact TS850:

Continental WinterContact TS850

Continental WinterContact TS850 je novinkou zimní sezony 2012-2013. Nahrazuje velmi úspěšného předchůdce WinterContact TS830, kterému se nedalo v podstatě vůbec nic vytknout, pneumatika pravidelně končila na čelních místech v testech, ve všech klíčových rozměrech, ve kterých byla vyráběna od uvedení na trh až po loňskou zimu. Vývojáře continentalu tak čekal velmi těžký úkol vytvořit nástupce, který by se TS830 nejen vyrovnal, ale byl i v něčem lepší. My trochu podezříváme Continental, že si nový dezén vyzkoušel trochu nanečisto minulý rok úspěšnou koncernovou dvojkou Semperitem Speed Grip 2, která je nové TS850 velmi podobná a je v určitých částech dezénu zcela identická svým provedením a tvarem. Hned první letošní test pneumatik, německého magazínu AutoZeitung vyhrála TS850 na celé čáře. Testovali se pouze premiové značky v rozměru 205/55 R16 a Continental za sebou nechal s velkým náskokem zbytek konkurence, kdy ve všech klíčových disciplínách vyhrál (chování na sněhu, na mokru, trakce a brzdné vlastnosti) a z celkovým počtem bodů 388 z celkových 450, skončil první s 18 bodovým náskokem před druhým Nokianem WR D3. 



Dezén je stejně jako u předchůdce TS830 směrový, do tvaru "V". Hlavním rozdílem je, že u nové TS850 není klasická středová odvodová drážka. Odvod vody tím ale není nijak zasažen. Dezenové bloky jsou uspořádany tak, že hluboké odvodové drážky odvádí vodu ze středu do stran dezénu, zároveň jě těchto "V" bloků podél celého obvodu více, aby nedocházelo k horšímu odvodu vody oproti předchůdci. Hlavním rozdílem je také tvar dezénu, který je více oblý. Tím je kladen důraz na záběrové vlastnosti ve středové zpevněné části a zaručuje tak vysokou přilnavost na sněhu a velmi dobré záběrové vlastnosti. Tento trend použití oblého dezénu se používá poslední 3-4, masově byl u výrobců použiván od uvedení Michelin Alpin A4 v roce 2010. Od té doby tento typ dezénu začal používat také Goodyear u dezénu Ultra Grip 8, Nokian WR D3 a loni také Pirelli u dezénu Snowcontrol 3. On ho ostatně používal i dezén TS830 a velmi úspěšně, pouze tam byl řešen trochu jinak, systémem táhlejšího zaoblení od bočnice do středu dezénu. 



Velké změny dostaly tvary dezénových bloků, které jsou dělené a mají velmi ostré hrany, zároveň je délka záběrových bloků a hran zvětšená, což zajišťuje mimořádný brzdný výkon na sněhu a ledu. Záběrové lamely mají adaptabilní vlnovou délku, což zvyšuje tuhost dezénových bloků a zlepšuje stabilitu jízdy na sněhu. Zároveň jsou lamelky spojeny kolmými zářezy, které zajišťují stabilitu při vysokých rychlostech v přímém směru.



Tím se dostáváme ke krajním dezénovým blokům, ty jsou úplně identické jako na Semperitu Speed Grip 2 a TS830, jsou uspořádány ve dvojících s klasickými cik cak lamelami, které jsou prokládány kolmými zářezy, které podporují stabilitu při jízdě do zatáčky a pomáhají v pevnosti dezénových bloků při brždění. 
A dostáváme se k bočnici a patce, která je zcela přepracována. Bočnice v místě přechodu do běhounu má ostřejší úhel zkosení krajních bloků, není tedy tak táhlý jako u TS830, čímž bylo dosaženo větší styčné plochy pneumatiky a vyššího kontaktu s vozovkou. To bylo potřeba právě kvůli řešení oblého dezénu, který by měl jinak tendenci plavat na suchém povrchu. Změny dosáhla i patka, která je úplně nová. Málokdo si uvědomuje, že patka pneumatiky je v podstatě nejdůležitější část pneumatiky, protože je v přímem kontaktu s diskem. Od patky se rozvádí kordy a přes celou pneumatiku k patce na druhé straně. Na kvalitě patky se nejvíce pozná jak je pneumatika stabilní při prudkých změnách směru a její flexibilita pomáhá přesnosti a podporuje rychlejší odezvu na změnu směru při točení volantem. Patní jádro je u této pneu tvrdší a je do něj zakomponována i doplňková patní výztuha, čímž bylo dosaženo vynikajícího handlingu a stability na všech typech povrchu.

Změna je také v bočnici, která má kratší flexibilní zonu. Ta se nachází uvnitř pneumatiky. To je z důvodu nižšího a optimálního valivého odporu. 

Continental WinterContact TS850 je špičkově vytvořená pneumatika, je vidět, že technologie pokročila a vypadá velice slibně a moc se nám líbí. První testy ukázaly, že Continental určitě nešlápnul vedle a pneumatika disponuje špičkovými vlastnostmi. TS850 se bude vyrábět ve všech klíčových rozměrech v 15 a 16 palcových rozměrech.


 
návštěvníků stránky
celkem795 167
tento týden1 301
dnes543