Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Semperit Speed-Grip 2:

Semperit Speed-Grip 2

Semperit Speed Grip 2 je velmi úspěšnou novinkou zimní sezony 2011-2012. Semperit je rakouský výrobce pneumatik, který spadá do koncernu Continental. Loni ale po delším vývoji přišel Semperit s novinkou Semperit Speed-Grip 2. Pneumatika se umístila velmi vysoko v renomovaných testech, např. německý ADAC (3. místo v rozměru 195/65 R15 91T), dále v testu německého magazínu AutoZeitung (2. místo v rozměru 205/55 R16) a letos v tom úspěšně zatím pokračuje, v prvním testu německého ACE (4. místo spolu s Goodyear Ultra Grip 8 v rozměru 215/65 R16). Není divu, sloganem značky Semperit  je "Testováno v Alpách" a kde jinde by se měly zimní pneumatiky testovat lépe než v horách. Od letošního roku se začala pneumatika vyrábět i verzi Semperit Speed-Grip 2 SUV, která má stejný dezén a je pouze upravena pro vozidla SUV.





Pneumatika má velmi dobře řešenou středovou část dezénu (obr. níže), který je směrový do tvaru "V". Pneumatika má vzájemně propojenou strukturu středu dezénu, tzv. spojovacími můstky mezi bloky. To má za následek výbornou přilnavost na suché vozovce, protože se bloky nelámou a jsou velmi pevné a stabilní. Zároveň jsou v něm umístěny rovné lamely, které jsou spojeny kolmými rovnými zářezy. To zaručuje vysokou stabilitu při náklanění dezénu při jízdě do zatáčky, kdy se lamely nelámou, ale rovnoměrně posouvají. Účel těchto rovných lamel je primárně na ledu a zajišťují výborný brzdný výkon.



Pneumatika má velmi dobrou ochranu vůči aquaplaningu. Hluboké odvodové drážky jsou ideálně přičně orientované a voda nenarazí nikam, kde by mohla začít turbulovat. (viz obr. níže) Zároveň se o odvod za pneumatiku starají dvě šiřoké odvodové drážky. Pneumatika má velmi dobré vlastností i na mokré vozovce, kterou zimní pneumatiky obecně nemají moc rády. Nám se velmi líbí, jak jsou řešeny středové dezénové bloky, které jsou z boku krásně pevné a stabilní a z vrchní části přitom elastické, což zaručuje skvělé záběrové vlastnosti na sněhu. 



Tím se dostáváme ke krajním blokům (obr. níže). V bočních dezénových blocích je krásně vidět, co si Semperit Speed-Grip 2 vzal od koncernového premiového bratříčka Continental WinterContact TS830. Dezénové bloky jsou uspořádány po dvojicích. Širší drážka je přesně v místě kam odtéká prudký proud vody ze středu dezénu a plynule tak odchází do boku a za pneumatiku. Zároveň jsou v těchto blocích klasické "cik cak" drážky prokládané rovnými kolmými zářezy, které podporují stabilitu u nového vysokého dezénu. "Cik cak" drážky pomáhají záběru v hlubokém sněhu a zároveň se naklápí při jízdě do zatáčky, což zaručuje přilnavost na zasněžené vozovce a jízdní stabilitu, aby se pneumatika neutrhla. 


Pneumatika má jako první Semperit ( a my podezříváme Continental, že si na tomto dezénu chtěl vyzkoušet loni směs pro novou TS850,kterou uvedl letos a která je Semperitu velmi podobná:-), tří fázovou vysoce výkonnou směs. Tato směs se přizpůsobuje typu vozovky i její teplotě, čímž je dosaženo optimální přilnavosti a záběrových vlastností na sněhu, ledu a na suché vozovce při jarních teplotách. 




Semperit Speed-Grip 2 byl pro nás minulou zimu velký prodejní trhák, což u novinek zase často nebývá a tak jsme oslovili po sezoně hodně zákazníků, kteří ji od nás zakoupili, jak jsou s pneu spokojeni a všichni s ní byly velmi spokojení, jak s jízdním komfortem, kdy pneu je velmi tichá a příjemná, tak s vlastnostmi na sněhu a ledu. Pneumatika letos získala ocenění ACE, jako pneumatika s velmi příznivou cenou, při vynikajících vlastnostech. 



návštěvníků stránky
celkem797 783
tento týden3 917
dnes277