Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Třída vnější hlučnosti pneumatiky:

Třída vnější hlučnosti pneumatiky

Třída vnější hlučnosti pneumatiky je na štítku dole uprostřed a označena tímto symbolem:





Měření vnější hlučnosti pneumatiky je vyžadováno Evropskou unií z důvodu dlouhodobého plánu unie na snižování emisí hluku a je to tak důležitý parametr pro životní prostředí. Toto se týká primárně nákladních pneumatik, které mají vliv na hlučnost silničního provozu značnou a zatěžují tak životní prostředí a zvyšují emise hluku.


Je velmi nutné si uvědomit, že tato hodnota nemá vůbec nic společného s hlučností uvnitř vozidla. Vnější hlučnost nemá žádný vliv na hlučnost, kterou vnímáte od pneumatik za jízdy uvnitř vozidla. 


Na štítku je hlučnost znázorněna pomocí jedné až tří vln a hodnoty hluku v decibelech, tedy od tichého po hlučnější a vedle toho je uvedena hodnota v decibelech.


Každá vlna znamená rozdíl 3 dB vnější hlučnosti. Rozhodujícím kriteriem je hodnota vnějšího hluku, kterou určuje EU od roku 2016. Pneumatiky se třemi vlnami překračují tento limit o 3 dB. Pneumatiky se dvěmi vlnami jsou pod tímto limitem. Pneumatiky s jednou vlnou jsou ještě o 3 dB níž.


Zjednodušeně řečeno, pneumatika s jednou vlnou má z hlediska budoucího nařízení EU od roku 2016, 4x nižší vnější hluk než pneumatika se třemi vlnami. 


Jak se měří vnější hluk:


  • Hodnocení na štítku se zjišťuje měřením a testem průjezdové hlučnosti ISO

Test probíhá tak, že automobil jede po vozovce s povrchem podle standardu ISO. Automobil projíždí kolem mikrofonů, které jsou umístěny 7,5 m od středové čáry ve výšce 1,2 m. Znovu je třeba říct, že test neposkytuje žádné údaje, ani z nich nelze vyvozovat, jak bude pneumatika hlučná uvnitř automobilu. 

návštěvníků stránky
celkem2 075 703
tento týden1 417
dnes127