Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Testy pneumatik:

Testy pneumatik

 

Ačkoliv si o objektivnosti testů myslíme ve spoustě případů své, tak jsem Vám na následujících stránkách vypsali výsledky testů letních a zimních pneumatik, které provedly významné automobilové magazíny a německý automotoklub ADAC.   


Doporučujeme Vám však i tyto testy brát s nadhledem. Zde je pár bodů, na které je při brát v testech důležitý zřetel:

 
  1. metodika hodnocení jednotlivých zkoušek - každá zkouška je hodnocena jinými kriterii, většinou je vyjádřená procenty, jednotlivé zkoušky tak mohou zásadně ovlivnit konečné pořadí. Je jasné, že brzdná zkouška a odolnost vůči aquaplaningu bude mít v konečném pořadí větší váhu než například zkouška spotřeby paliva, je tak dobré brát v úvahu i jednotlivé dílčí výsledky.

  2. vliv testovacího automobilu - testovací automobil hraje při testech velmi zásadní roli. Každá pneumatika se na každém autě chová jinak a každé auto má jiné jízdní vlastnosti, jiné těžiště, rozměry, váhu i technický stav. A hlavně je důležité mít na paměti i stav a stáří vlastního automobilu:-)

  3. podmínky testování - to se týká hlavně zimních pneu. Je důležité, aby testy byly prováděny opravdu v zimě a ne na simulovaných zimních podmínkách, kdy teplota prostředí je ve skutečnosti 15-20 stupňů

  4. dezénová rozdílnost - každý dezén je jiný a chová se při dané situaci jinak. Je jasné, že směrový dezén se bude chovat jinak než symetrický nebo asymetrický.
  5. výběr dezénů do testu - mnohdy se podivujeme nad tím, jaké dezény jsou vybírány. Mnohdy je velmi těžce pochopitelné, proč se srovnává například Michelin Energy Saver s Dunlop SP Fastresponse, kde obě pneumatiky představují zcela odlišnou třídu a každá pneumatika je vhodná pro jiné uživatele. Přišlo by mi zcela zajímavější, kdyby například místo dezénu Michelin Energy Saver byla v testu Michelin Primacy HP, v případě Goodyearu dezén Optigrip nebo Excellence místo dezénu Efficientgrip.

 

Je jasné, že test pneumatik ledaccos ukaže a pokud skončí pneumatika na posledním místě s hodnocením "nedoporučeno", tak to něco ukazuje. Na těchto místech většinou končí čínské nekvalitní pneumatiky, které jsou mnohdy i životu nebezpečné. Na druhou stranu, pokud je z 12 testovaných ultravýkonných pneumatik, 10 premiových značek nejvyšší kvality a zbylé jsou pneumatiky středního segmentu,které skončí poslední, neznamená to, že by ty dvě byly nebezpečné nebo nekvalitní.

 

 
Testy letních pneumatik  ZDE
 
Testy zimních pneumatik  ZDE
 


návštěvníků stránky
celkem795 167
tento týden1 301
dnes543