Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Testy letních pneumatik:

Testy letních pneumatik



Testy letní pneumatik provedené pro sezonu 2016

235/40 R18 - letní osobní pneu magazín Sport Auto

Německý automobilový magazín otestoval na Mercedesu C63 AMG, rozměr 235/40 R18. Vítěznou pneumatikou se stal Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, před koncernovým dvojčetem Dunlop SP Sportmaxx RT2. 

Celkové výsledky testu údaje v závorce (známka na mokru, trakce na suchu, komfort a valivý odpor):

  1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (9,6;9,3;94)
  2. Dunlop SP Sportmaxx RT2 (8,9;9,1;9,4)
  3. Hankook Ventus S1 Evo2 (8,8;8,6;8,3)
  4. Pirelli P Zero (8,6;8,3;8,1)
  5. Toyo T1 S plus (8,4;7,7;8,0)
  6. Falken FK453 (7,5;8,2;7,2)
  7. Cooper Zeon CS Sport (7,1;7,9;7,3)
  8. Vredestine Ultrac Vorti (8,1;9,5;5,6)

215/65 R16 - letní SUV pneu magazín Offroad

Německý magazín Offroad otestoval pro toto léto rozměr pneumatik 215/65 R16. Test probíhal v podobném duchu, jako test Autobildu, o kterém píšeme níž. Takže proběhli zkoušky v lehčím terénu, na mokru a suchu + zkoušky valivého odporu a komfortu. Testovacím vozidlem bylo Audi Q3 a test byl podobně jako u Autobildu velmi vyrovnaný. S vyjímkou poslední pneumatiky Star-Performer měly všechny pneumatiky obdobné výsledky. Vítěznou pneumatikou se stala Continental CrossContact UHP, před Nokian Line SUV a Goodyear Efficientgrip SUV. 

Celkové výsledky testu (v závorce jsou uvedeny známky jako ve škole v pořadí - zkoušky v terénu, mokro a suché zkoušky):

  1. Continental Cross Contact UHP - (2,2+,3+)
  2. Nokian Line SUV - (2-,2,2-)
  3. Goodyear Efficientgrip SUV - (3+2-,3)
  4. Pirelli Scorpion Verde (3+,3+,3+)
  5. Hankook Dynapro HP2 - (3,3+,3)
  6. Star Performer SUV-1 - (4+,4+,4+)


235/55 R19 a 255/50 R19 - letní SUV pneu AutoBild Allrad

Německý Autobild Allrad, zabývající se offroady, SUV a vůbec vším, co se kolem těchto aut motá, udělal velmi pěkný test pneumatik o rozměru 235/55 R19 a 255/50 R19. Test byl velmi pěkně udělaný. Jelikož se první rozměr testoval na Toyotě Pick UP (podle nás je to Hilux), na které se testovaly zkoušky v terénu a na Porsche Cayenne se testoval rozměr 255/50 R19, kde se testovaly zkoušky na mokru a trakci a sportovněji laděné jízdě. Test je to velmi pěkný a moc propracovaný. Zkoušky v terénu mají jednotnou známku a zahrnovali testy v trakci na trávě, na štěrku, v blátě, test výjezdu do kopce. V suchých zkouškách se navíc promítá i známka zkouška valivého odporu a komfortu jízdy. Pneumatiky byly nesmírně vyrovnané a prakticky žádná pneumatika nedostala horší známu než 2-. Je tedy vidět, že pneumatiky na SUV jsou opravdu propracované a dělají obrovský posun napříč všemi výrobci. Nejlepší známku "Doporučeno" dostaly první dvě pneumatiky Continental SportContact 5 SUV a Nokian zLine SUV, ostatní dostali známku "dobrá".

Celkové výsledky testu (v závorce jsou uvedeny známky jako ve škole v pořadí - zkoušky v terénu, mokro a suché zkoušky) 

  1. Continental SportContact 5 SUV - (2+,2,2+)
  2. Nokian zLine SUV - (2,2,2)
  3. Falken Azenis FK453CC - (2,2,2)
  4. Michelin Latitude Sport 3 - (2+,2-,2)
  5. Pirelli Scorpion Verde - (2,2,2)
  6. Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV - (2-,2,2)
  7. Hankook Ventus S1 EVO SUV - (2-,2,2)

225/45 R17 - letní osobní pneu Auto Zeitung

Německý magazín Auto Zeitung udělal moc pěkný test pneumatik o rozměru 225/45 R17. Testovacím vozidlem bylo BMW 118d, s pohonem zadní nápravy. Test byl velmi vyrovnaný a prvních 6 pneumatik získalo hodnocení velmi doporučeno. 

Celkové výsledky testu (max.počet bodů 300):

  1. Continental SportContact 5 (278)
  2. Gooyear Eagle F1 Assymetric 3 (267)
  3. Dunlop Sportmaxx RT (263)
  4. Pirelli P Zero (263)
  5. Falken FK510 (244)
  6. Nokian zLine (240)
  7. Bridgestone Turanza T001 (235)
  8. Michelin Primacy 3 (227)
  9. Hankook Ventus S1 EVO2 (225)
  10. Toyo Proxes T1 Sport + (218)
  11. Yokohama Advan Sport V105 (209)
  12. GT Radia SportActive (185)
  13. Linglong Green Max (182)
  14. Westlake Sport SA-37 (172)

185/65 R15 88H - letní osobní pneu ADAC

Druhým testem ADAC pro tuto sezonu byl rozměr 185/65 R15 88H, což je rozměr, který je poslední roky v kurzu. Testovaným vozidlem byl Renault Clio. Testu nelze moc vytknout, snad jen, že je zajímavé, jak v pořadí skáčou pneumatiky nahoru a dolů, i když jsou to ty samé pneumatiky. Pravdou je, že ADAC se každý rok zaměřuje na něco jiného, někdy je to hlučnost, někdy kilometrový proběh a někdy valivý odpor jako letos + samozřejmě vlastnosti na mokru, ty jsou nejdůležitější každý rok. 

Celkové výsledky testu (známky jako ve škole v pořadí):sucho - mokro - komfort - valivý odpor - opotřebení:

  1. Vredestein Sportrac 5 - 1,8-2,0-3,3-2,1-2,0
  2. Continental PremiumContact 5 - 1,6-2,3-3,4-2,0-2,0
  3. Dunlop Sport BluResponse - 1,7-2,3-3,6-1,8-2,0
  4. Goodyear Efficientgrip Performance - 2,0-2,1-3,9-2,1-2,0
  5. Hankook Kinergy Eco K425 - 1,7-2,2-3,1-2,0-2,5
  6. Nokian Line - 1,7-2,3-3,6-1,8-2,5
  7. Kumho KH27 - 1,9-2,4-3,2-2,1-2,
  8. Sava Intensa HP - 2,7-2,2-3,9-2,2-2,0
  9. Michelin Energy Saver+ - 2,1-2,8-3,5-1,6-1,0
  10. Barum Brillantis 2 - 2,5-3,0-3,2-2,2-1,5
  11. Bridgestone Turanza T001 - 1,6-3,0-2,8-1,7-2,0
  12. Nexen N Blue HD Plus - 1,6-3,1-3,8-1,9-2,0
  13. Semperit Comfort-Life 2 - 2,1-3,2-3,9-2,1-1,5
  14. Nankang Green-Sport ECO2 - 2,4-3,8-3,3-2,4-2,0
  15. GT Radial Champiro VP1 - 3,2-5,5-3,3-2,2-1,5

225/45 R17 - letní osobní pneu ADAC

Tak si někdy říkám, že by vlastně stačilo testy tohoto renomovaného výrobce okopírovat z minulých let. Vítězem testu ADAC v rozměru 225/45 R17 se stal německý Continental SportContact 5. Letos test ADACu vyšel neobvykle brzy, což nás docela překvapilo a těžko říci, jaké důvody to má v době, kdy se gumárenském odvětví naplno rozvinula diskuze o objektivitě testů. Nám osobně je líto, že v testu nejsou vůbec pneumatiky od Michelin, Goodyear a Dunlop, kteří letos představili novinky ve sportovních pneumatikách Dunlop Sportmaxx RT2 a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 a Michelin Pilot Sport 4. Zajímavostí ale je, že vyjma poslední pneumatiky Maxxis, obdržely všechny pneumatiky hodnocení doporučeno. Zajímavostí je druhé místo pneumatiky Esa Tecar-Spirit 5 UHP. Na ní je krásně vidět, jak se stačí trefit do zkoušky, na kterou je kladen velký důraz a to valivý odpor. Pneumatika měla valivý odpor bezkonkurenčně nejnižší ze všech testovaných pneu, což ji vyhouplo na druhé místo a ani nevadilo, že v přilnavosti na suchu a na mokru, měla o známky o 0,3 na suchu horší než desátý michelin na mokru o celých 0,5 bodů horší, než třetí pirelli p zero.

Celkové výsledky testu (známky jako ve škole v pořadí):sucho - mokro - komfort - valivý odpor - opotřebení:

  1. Continental SportContact 5 - 1,2-1,9-3,3-2,1-2
  2. Esa Tecar-Spirit 5 UHP - 1,7-2,5-3,1-1,3-2,3
  3. Pirelli P Zero - 1,9-2,0-3,1-2,1-2,3
  4. Vredestein Ultrac Vorti - 1,3-2,5-3,1-2,5-2,3
  5. Hankook Ventus S1 Evo2 - 1,8-2,6-3,3-1,9-2,3
  6. Sava Intensa UHP - 2,2-2,6-3,0-2,4-0,8
  7. Nokian zLine - 2,2-2,7-3,5-2,0-2,3
  8. Yokohama Advan Sport V105 - 1,2-2,7-3,5-2,7-1,5
  9. Uniroyal Rain Sport 3 - 2,8-2,5-3,5-1,7-2,5
  10. Michelin Pilot Sport 3 - 1,3-2,3-3,0-2,2-2,8
  11. Toyo Proxes T1 Sport - 1,6-2,9-3,3-2,4-2,8
  12. Firestone SZ90 - 2,2-3,0-3,8-2,2-2,0
  13. Fulda Sportcontrol - 2,9-3,0-3,0-1,8-1,3
  14. Semperit Speed-Life 2 - 2,5-3,0-3,4-1,6-1,8
  15. GT Radial Champiro HPY - 1,5-3,2-3,2-2,0-2,8
  16. Maxxis MA-VS01 - 1,6-3,8-3,4-2,0-2,3 


195/65 R15 - letní osobní pneu ekonomické třídy

Tak tu máme první test letních pneumatik pro léto 2016. A po letech, když už testy začínali být o ničem a pořád o tom samém, zde máme konečně změnu, aspoň kosmetickou. Německý autoklub se zaměřil letos více na spotřebitele jako takové, než na vlastnosti pneumatik a tak otestoval pneumatiky v rozměru 195/65 R15 91V, ale bez jediné premiové značky. Takže v testu jsou jen levné pneumatiky a jejich vlastnosti vzájemně porovnává. Což je velmi dobrý počin, protože tyto pneumatiky se prakticky vždy umisťovali na spodnějších místech a v případě, že probíhala jakási "kvalifikace" tak se do finálních testů, které se pak zveřejnili prakticky vůbec nedostaly. Přitom, když se nad tím zamyslíme, tak právě tyto pneumatiky jsou nejprodávanější. 
Test pneumatik vyhrála pneumatika Nexen N´Blue HD Plus, Pneumant Summer HP4 a Hankook K425 Kinergy Eco. Test to není vůbec špatný a po dlouhé době zajímavý test, který němci předvedli.

Celkové výsledky testu (maximum bodů bylo 190, postupně jsou za sebou uvedeny body v jednotlivých kategoriích, kde za lomenem je maximální počet možných získaný bodů v tomto pořadí: celkem bodů - zkoušky na mokru; zkoušky na suchu;komfort a výdrž):

  1. Nexen N´Blue HD Plus (152/190-63/80; 49/60; 40/50)
  2. Pneumant Summer HP4 (146/190-58/80; 46/90; 42/50)
  3. Hankook Kinergy Eco K425 (146/190-60/80; 47/60; 39/50)
  4. Debica Presto (133/190-48/80; 43/60;39/50)
  5. BF Goodrich G-Grip (130/30-46/80; 44/60; 40/50)
  6. Barum Brillantis 2 (130/190-53/80; 38/60 ; 39/50)
  7. Viking Citytech II (129/190-50/80; 39/60; 40/50)
  8. Sava Intensa HP (128/190-40/80; 46/60; 42/50)
  9. High Performer HS3 (117/190- 36/80; 41/60; 40/50)
  10. GT Radial Champiro FE1 (104/190)- 18/80; 41/60; 45/50)

 

Testy provedené pro letní sezonu 2015

255/55 R18 - letní osobní pneu

Odnož německého AutoBild, magazín offroad otestoval pro léto 2015 rozměr 255/55 R18 pro vozidla SUV. Tento rozměr nalezneme na vozidlech VW Touareg, BMW x5, Mercedes ML a Audi Q7. A právě na Mercedes ML byly pneumatiky testovány. Vítěznou pneumatikou se stala letošní novinka Nokian zLine SUV, před Continental SportContact 5 a Dunlop SP Quattromaxx. 

Celkové výsledky testu:

  1. Nokian zLine SUV - vynikající při vysokých rychlostech, nejlepší na mokru a velmi tichá
  2. Continental SportContact 5 - velmi dobrá při vysokých rychlostech, na mokru a výborný jízdní komfort
  3. Dunlop SP Quattromaxx - prakticky identické výsledky jako Continental
  4. Pirelli Scorpion Verde - dobrá na mokré vozovce, slušný jízdní komfort a velmi dobrá jízdní stabilita
  5. Goodyear Eagle F1 SUV - slabší trakce na suchu a při vysokých rychlostech, dobrá na mokru
  6. Kumho HP91 - dobrá na mokré, tak suché vozovce, vyšší hlučnost a opotřebení
  7. Toyo Proxes T1 Sport SUV - prakticky identické výsledky jako Kumho
  8. Vredestein Ultrac Vorti -  slabá na mokré vozovce, dobrá na suchu a v trakci
  9. Maxxis Victra M36 - propadla na mokru, vysoká hlučnost

215/65 R16 - letní osobní pneu

Test SUV pneumatik v rozměru 215/65 R16 letos obstaral Autobilld Allrad v americkém texasu, jelikož je tam ideální počasí na test letních pneumatik v těchto měsících. Testovacím vozidlem byl VW Tiguan. Vítěznou pneumatikou se stala Goodyear Efficientgrip SUV 4x4 před novinkou Nokian Line SUV, Pirelli Scorpion Verde a Continental CrossContact UHP. Tyto čtyři pneumatiky dostaly celkovou známku 1.

Celkové výsledky testu:

  1. Goodyear Efficientgrip SUV 4x4 - velmi vyvážená letní pneumatika, skvělé vlastnosti na mokru a krátká brzdná dráha. Horší valivý odpor, průměrná na písku a štěrku, vyšší cena
  2. Nokian Line SUV - velmi vyvážená letní pneumatika, skvělé vlastnosti na mokru a krátká brzdná dráha, dobrý komfort a vlastnosti na suchu
  3. Pirelli Scorpion Verde - vynikající trakce na štěrku, velmi vyvážená pneumatika, horší přilnavost na mokrém travnatém povrchu
  4. Continental CrossContact UHP - velmi krátká brzdná dráha, výborná trakce na mokrém travnatém povrchu. Horší odolnost vůči aquaplaningu, vyšší hlučnost
  5. Dunlop SP Sport Bluresponse - výborná odolnost vůči aquaplaningu, výborná na mokru, ale slabší brzdná dráha na mokru a vysoká hlučnost
  6. Vredestein Sportrac 5 - dobrá odolnost vůči aquaplaningu, horší brzdné vlastnosti na mokru a hlučnost
  7. Falken ZE-914 - krátká brzdná dráha na mokru, velmi průměrná odolnost vůči aquaplningu
  8. Firestone Destination HP - výborná na blátě a písku, hlučnější a nejistá stabilita a nepřesné řízení
  9. Hankook Dynapro HP2 - velmi tichá, výborná na suchu, slabší v brzdných vlastnostech na mokru a suchu. malá trakce na štěrku a blátě
  10. Sonax SX9 - nedoporučeno
  11. Cooper Zeon XSTA - nedoporučeno 

225/40 R18 - letní osobní pneu

Automobilový časopis Auto Zeitung otestoval rozměr 225/40 R18, na vozidle Audi A3 1,8 TFSI. Vítězem testu se stala pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 před Pirelli P Zero a Continental SportContact 5. Pneumatiky v testu byly ale velmi vyrovnané. Všechny pneu na 1.-7. místě dostali hodnocení "Velmi doporučeno".

Celkové výsledky testu:

  1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 - velmi dobrá na mokru, ale bezkonkurenčně nejlepší na suchu, vynikající handling při rychlé jízdě
  2. Pirelli P Zero - bezkonkurenční na mokru, ale průměrná na suchu, trochu vyšší opotřebení
  3. Continental SportContact 5 - vynikající na mokru, velmi dobrá na suchu
  4. Dunlop SP Sportmaxx RT - průměrná na mokru (to je docela překvapení), ale velmi dobrá na suchu a v opotřebení
  5. Nokian zLine - vyrovná na suchu i na mokru, výborný handling při rychlé jízdě
  6. Michelin Pilot Sport 3 - také velmi vyrovnaná pneumatika jako nokian, výborná na mokru, výborné opotřebení, ale o malinko slabší na suchu
  7. Bridgestone Turanza T001 - slabší na mokré vozovce, ale vynikající trakce na suché a handling při vysokých rychlostech
  8. Yokohama Advan Sport V105 - průměrná na mokru, dobrá na suchu
  9. Falken FK453 - průměrná na mokru, dobrá na suchu
  10. Kumho PS91 - slabší na mokru, dobrá na suchu
  11. Vredestein Ultrac Vorti - slabá na mokru, dobrá na suchu
  12. Fulda Sportcontrol - slabá na mokru, průměrná na suchu, dobré opotřebení
  13. Cooper Zeon CS Sport - špatná na mokru
  14. Westlake SA07 - špatná na mokru


205/55 R16 - letní osobní pneu

Německý autoklub ACE Lenkrad, otestoval na novém Peugeotu 308 rozměr 205/55 R16. Test se odehrával ve francouzském Mirevalu, což je testovací dráha společnosti Goodyear. Nikoho asi tedy nepřekvapí, že na domácí trati vyhrála test pneumatika Goodyear Efficientgrip Performance, před Continental PremiumContact 5 a koncernovým bratříčkem Dunlop SP Sport Bluresponse. Vyjma posledních dvou pneu mají pneumatiky hodnocení doporučeno

Celkové výsledky testu:

  1. Goodyear Efficientgrip Performance - velmi vyrovnaná pneu ve všech displínách, přitom ani jednu nevyhrála
  2. Continental PremiumContact 5 - výborná na mokru, nejlepší na suchu 
  3. Dunlop SP Sport Bluresponse - velmi vyrovnaná pneu ve všech disciplínách hlavně v trakci na suchu, komfortu a opotřebení
  4. Pirelli P7 Cinturato - nejlepší ve vlastnosteh na mokré vozovce ze všech pneu, výborná na suchu, velmi dobrá ve výdrži
  5. Kumho HS51 - to je překvapení, kumho bylo totiž druhé nejlepší ve vlastnostech na mokru, přitom měla nejhorší výsledky vůči aquaplaningu, ostatní disciplíny průměrné
  6. Nokian Line - vyrovnaná pneumatika podobně jako Dunlop, výborná na mokru, velmi dobrá na suchu, dobré opotřebení
  7. Toyo Proxes CF2 - podobné výsledky jako nokian
  8. Fulda Ecocontrol HP - obdobné výsledky jako Toyo, akorát trochu více slabší na mokru
  9. Apollo Alnac 4G - velmi slabá na suchu, průměrná na mokru
  10. Nexen N´Blue HD - velmi slabá na suchu a průměrná na mokru, vyšší opotřebení
  11. Cooper Zeon CS6 - prakticky slabá ve všech displínách - doporučeno podmíněně
  12. Yokohama BluEarth AE-050 - prakticky slabá ve všech disciplínách - doporučeno podmíněně


185/60 R14 - letní osobní pneu

Druhý test ADACu pro letní sezonu 2015 v rozměru 185/60 R14 už nese normální rysy a jsou v něm testovány pneumatiky podle běžného standartu. Vítězem testu se stala pneumatika Continental PremiumContact 5 před Goodyear Efficientgrip Perfomance a Nokian Line.

Celkové výsledky testu:

  1. Continental PremiumContact 5 - velmi vyrovnaná pneu, výborná na mokru, na suchu, opotřebení a komfortu
  2. Goodyear Efficientgrip Perf. - nejlepší trakce na suchu, velmi dobrá na mokru, ovšem vyšší hlučnost, výborné opotřebení a spotřeba paliva
  3. Nokian Line - velmi vyrovnaná pneu, výborná v brzdění na mokru, vynikající kilometrový proběh, dobrá na suchu
  4. Dunlop SP Sport Bluresponse - Výborná na suchu, velmi dobrá na mokru, vynikající valivý odpor, výdrž a komfort
  5. Vredestein Sportrac 5 - velmi vyrovnaná pneu ve všech disciplínách, výborné opotřebení
  6. Hankook K425 - Vyrovnaná pneu hlavně na suchu, výborná výdrž a hlučnost
  7. Firestone TZ300 - vcelku vyrovná pneu, akorát vyšší hlučnost a průměrné opotřebení
  8. Michelin Energy Saver+ - vyrovnaná pneu, průměrná na mokru, výborná na suchu, vysoký kilometrový proběh
  9. Sava Intensa HP - vyrovnaná pneu, hlučnější, ale velmi dobrá na suchu i mokru, druhá nejlepší v opotřebení
  10. Pirelli P1 Cinturato Verde - prakticky stejné výsledky jako Sava, akorá má nižší hlučnost a vyšší opotřebení o desetinu
  11. Infinity Ecosis - špatná na suchu, ale velmi dobrá na mokru,hlučnější a rychlejší opotřebení
  12. Yokohama BluEarth AE-01 - velmi dobrá na suchu, ale slabší na mokru, ostatní hodnoty průměrné
  13. GT Radial Champiro - obdobné výsledky jako Yokohama, akorát je navíc horší na suchu
  14. Semperit Comfort-Life 2 - obdobné výsledky jako předchozí dvě pneu, ale výborný valivý odpor a opotřebení
  15. Kumho KH27 - slabá na mokru, průměrná na suchu, ale nejlepší opotřebení v testu
  16. Matador MP16 - průměrné vlastnosti, ale propadla v odolnosti vůči aquaplaningu
205/55 R16 - letní osobní pneu

Německý autoklub ADAC otestoval nejběžnější rozměr 205/55 R16 a jak už bývá u ADACu poslední dva roky zvykem. Test je pojatý opět jinak než v minulém roce. Letos byl kladen důraz na jiná kriteria, ale především jsou v testu srovnávány i dva různé dezény jednoho výrobce - tedy dezény, které jsou vysocevýkonnější vs. dezény ekonomické, tedy ty, které mají za hlavní úkol šetřit palivo. Testovalo se na vozidle Audi A3 a VW Golf VII. Oproti loňsku tak jsou primárně hodnoceny vlastnosti typu opotřebení, valivý odpor a vnější hlučnost (což osobně nechápu, protože s vnitřní to nesouvisí a vnější řidiče nezajímá:-), na které je kladen důraz více než loni. V testu je tak rekordních 19 pneumatik. 

Výsledky testu:

  1. Michelin Primacy 3
  2. Goodyear Efficientgrip Performance
  3. Continental PremiumContact 5
  4. Dunlop SP Sport Bluresponse
  5. Pirelli P7 Cinturato
  6. Bridgestone Turanza T001
  7. Fulda Ecocontrol HP (testována inovovaná verze 2015)
  8. Hankook K115
  9. Semperit Spee-Life (testován dezén s ukončenou výrobou od 2015 bude dezén Speed-Life 2)
  10. Vredestein Sportrac 5
  11. Falken ZE-914
  12. Nokian Line
  13. Bridgestone EP001S
  14. Continental EcoContact 5
  15. Michelin Energy Saver+
  16. Hankook Kinergy ECO K425
  17. Kumho HS51
  18. Kleber Dynaxer HP3
  19. Nankang Econex ECO-2
Testy provedené pro letní sezonu 2014

195/65 R15 - letní osobní pneu

Německý autoklub ADAC si letos dal s výsledky trochu načas. Možná za to mohlo provalení toho, že falšoval roky výsledky ankety o auto roku, nebo nás jen chtěli napínat. Nutno podotknout, že letošní výsledky testu v rozměru 195/65 R15 91V se dle mého subjektivního názoru přiblížili reálným zkušenostem a mému postřehu od zákazníků, kteří dané pneumatiky používají. Překvapením je celkem propad pro ADAC domácí pneumatiky Continental PremiumContact 5, která skončila pátá od konce s výtkami, které mě ale celkem dle mých zkušeností nepřekvapují, ale obrázek ať si udělá každý sám. Testovacím vozidlem byl VW Golf VII a VI a vítěznou pneumatikou se stala Goodyear Efficientgrip Permormance, před koncernovým bratříčkem Dunlop SP Sport Bluresponse. 

Celkové výsledky testu:

  1. Goodyear Efficientgrip Performance - velmi dobré vlastnosti na mokré vozovce, jak v brždění, tak v odolnosti vůči aquaplaningu, vyšší hlučnost a průměrné opotřebení
  2. Dunlop SP Sport Bluresponse - prakticky odbobné výsledky jako Goodyear, na mokru je o pár bodů slabší, ale za to je tišší
  3. Hankook Kinergy Eco k425 - velmi vyrovnaná pneumatika ve všech disciplínách, velmi dobrá výdrž a dobrá hlučnost
  4. Fulda Ecocontrol HP - velmi vyrovnaná pneumatika, dobrá na mokru, ale výborná na suchu a výborná výdrž a hlučnost
  5. Nokian Line - velmi vyrovnaná pneumatika ve všech disciplínách, vynikající handling na mokru a brzdné vlastnosti, výborná výdrž a spotřeba paliva,
  6. Pirelli P1 Cinturato Verde - velmi vyrovnaná pneumatika ve všech disciplínách, nejlepší chování na suché vozovce ze všech testovaných pneumatik, velmi dobrá hlučnost a opotřebení
  7. Vredestein Sportrac 5 - prakticky stejné výsledky jako Pireli, ale slabší výdrž
  8. Semperit Speed-Life - směrová pneumatika, výborná přilnavost a odolnost vůči aquaplaningu, ale díky směrovému dezénu vyšší hlučnost a slabší brzdné vlastnosti na suchu
  9. Kumho Ecowing ES01 - velmi vyrovnaná pneumatika, dobré výsledky ve všech disciplínách, vyšší vnitřní hlučnost
  10. Yokohama Bluearth AE01 - velmi vyrovnaná pneumatika ve všech disciplínách, vyšší opotřebení
  11. Michelin Energy Saver+ - vysoká jízdní stabilita, komfortní jízda, nejlepší výdrž a kilometrový proběh ze všech pneumatika, ale trochu slabší na mokru a vyšší hlučnost
  12. Bridgestone Turanza T001 - výborný handling na mokru, ostatní výsledky prakticky stejné jako Michelin
  13. Continetnal PremiumContact 5 - výborné vlastnosti na suché vozovce, výborný handling na mokré, slabší odolnost vůči aquaplaningu, vyšší vnitřní hlučnost, ale velmi nízký kilometrový proběh a vysoké opotřebení
  14. Nexen N BLuHD - vyvážená pneumatika, dobré výsledky ve všech zkouškách, vyšší opotřebení a hlučnost
  15. High Performech Sport HS - slabá na suchu, slušná na mokru, dobré opotřebení a výdrž, vysoká hlučnost a nízká stabilita
  16. Apollo Alnac 4G - vyvážená pneumatika, slušné výsledky na mokru, i na suchu, vyšší opotřebení a vysoká hlučnost
  17. Federal Formoza FD2 - nedoporučeno

235/65 R17 - letní pneu SUV

Německý magazín Auto Bild - Offroad, zabývající se automobily SUV a 4x4, otestoval pro letní sezonu 2014 pneumatiky v rozměru 235/65 R17,což je asi nejobvyklejší rozměr pro vozy 4x4 a SUV. Testovacím vozidlem bylo Audi Q5. Vítězem testu se stala pneumatiky Nokian Z SUV, před Pirelli Scorpion Verde.

Celkové výsledky testu:

  1. Nokian Z SUV - velmi vhodná pro vozy městské a dálniční SUV pro velmi vysoce výkonné vozy,velmi komfortní pneumatika a vynikající chování na mokré vozovce
  2. Pirelli Scorpion Verde -vynikající na mokré vozovce, nízký valivý odpor, velmi všestranná pneumatika
  3. Dunlop SP Quattromaxx - velmi jistý grip a přilnavost na mokru, velmi dobrá odolnost vůči aquaplaningu
  4. Continental CrossContact UHP - výborný brzdný výkon díky bionickému profilu, vysoká stabilita při jízdě do zatáčky, a odolná vůči aquaplaningu
  5. Toyo Proxes T1 Sport SUV - spolehlivá přilnavost díky širokým dezénovým blokům
  6. Nankang Surpax SP5 - zajímavá cenou, nízký valivý hluk, jistá na suchu

Testy provedené pro letní sezonu 2013

225/40 R18 - letní pneu

Sport Auto otestoval pro letní sezonu 2013 pneumatiky v rozměru 225/40 R18. Testovacím vozidlem byl nový model Mercedesu A250. Vítězem testu se stala pneumatika Dunlop Sportmaxx RT, což je asi vyloženě nejsportovnější pneu ze všech testovaných, před Michelin Pilot Sport 3 a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Test byl velmi vyrovnaný. Prakticky byl rozdíl pouhých 12 bodů mezi první a sedmým místem. Maximální počet bodů byl 250. 

Celkové výsledky testu (počet bodů uvedený v závorce):

  1. Dunlop Sportmaxx RT (225) - výborná přilnavost a reakce na řízení, třetí ve zkouškách na mokru
  2. Michelin Pilot Sport 3 (222) - výborná přilnavost a reakce na řízení, trošku slabší na mokru
  3. Goodyear Eagle F1 Asymm.2 (219) - dobrá na suchu, velmi dobrá na mokru
  4. Continental SportContact 5 (218) - velmi zajímavý výsledek, nejhorší ze všech na v trakci, ale nejlepší ve zkouškách na mokru ( a o dost)
  5. Nokian zLine (217) - velmi vyrovnaná pneu, dobré výsledky v trakci a na mokru
  6. Hankook S1 Evo2 (216) - velmi vyrovnaná pneu, podobně jako Nokian
  7. Pirelli P Zero (213) - velmi vyrovnaná pneu, dobrá na suchu i mokru
  8. Bridgestone Potenza S001 (207) - dobrá na suchu, trochu slabší na mokru
  9. Vredestein Ultrac Vorti (203) - velmi stabilní na suchu, ale slabá na mokru
  10. Falken FK453 (180) - průměrná na suchu, velmi slabá na mokru

205/55 R16 - letní pneu

Auto Motor und Sport otestoval rozměr pneumatik 205/55 R16, testovalo se na vozidle VW Golf VII generace při teplotě 12 stupňů Celsia. Vítězem testu se stala pnematika Dunlop Sport Bluresponse, před Nokian Line a a Goodyear EfficientGrip Performance.

Celkové výsledky testu (maximální počet bodů 200):

  1. Dunlop Sport Bluresponse (179) - zkoušky na mokru 86 b, trakce a přilnavost 93 b
  2. Nokian Line (175) - zkoušky na mokru 90b, trakce a přilnavost 85 b
  3. Goodyear Efficientgrip Performance (172) - zkoušky na mokru 83 b, trakce a přilnavost 89b
  4. Continental PremiumContact 5 (168) - zkoušky na mokru 91b, trakce a přilnavost (77b)
  5. Bridgestone Turana T001 (166b) - zkoušky na mokru 87b, trakce a přilnavost 79 b
  6. Pirelli P7 Cinturato (164) - zkoušky na mokru 86 b, trakce a přilnavost 78b
  7. Hankook Ventus Prime 2 K115 (160 b) - zkoušky na mokru 81 b, trakce a přilnavost 79b
  8. Toyo Proxes CF2 (159b) - zkoušky na mokru 80 b, trakce a přilnavost 79b
  9. Fulda Ecocontrol HP (158b) - zkoušky na mokru 84b, trakce a přilnavost 74b
  10. Vredestein Sportrac 5 (156b) - zkoušky na mokru 78b, trakce a přilnavost 78b
  11. Apollo Alnac 4G (151b) - zkoušky na mokru 76b, trakce a přilnavost 75b
  12. Michelin Energy Saver+ (139b) - zkoušky na mokru 50b, trakce a přilnavost 89b
  13. Falken ZE 914 Ecorun (128b) - zkoušky na mokru 55b, trakce a přilnavost 73b - nedoporučeno
205/55 R16 - letní pneu

Německý Gute Fahrt, otestoval na letní sezonu 2013 pneumatiky v rozměru 205/55 R16. Testovalo se na vozidle VW Touran poslední generace a vítězem testu se stala pneumatika Michelin Energy Saver+, před Pirelli P7 Cinturato a Hankook Ventus Prime 2. 

Celkové výsledky testu:

  1. Michelin Energy Saver+ - vynikající vlastnosti na mokré i suché vozovce, velmi nízký valivý odpor a vysoká výdrž, komfort. Slabší vlastnosti při bočním aquaplaningu
  2. Pirelli P7 Cinturato - Prakticky stejné výsledky jako Michelin, akorát lepší odolnost vůči bočnímu aquaplaningu, horší valivý odpor
  3. Hankook Ventus Prime 2 - výborné vlastnosti na suché i mokré vozovce, velmi dobrá odolnost vůči aquaplaningu, horší valivý odpor
  4. Nokian Line - velmi vyvážená pneumatika, výborné vlastnosti na suchu i mokru, dobrá odolnost vůči aquaplaningu
  5. Dunlop SP Sport Bluresponse - velmi vyvážená pneumatika, akorát slabší výsledky při brždění na mokru, vysoká odolnost vůči aquaplaningu
  6. Goodyear EfficientGrip Performance - prakticky identické výsledky jako Dunlop
  7. Toyo Proxes CF2 - dobrá přilnavost na suchu, slabší na mokru, výborné brzdné vlastnosti na suchu, dobré na mokru, průměrná odolnost vůči aquaplaningu, 
  8. Vredestein Sportrac 5 - Dobrá přilnavost na suchu i mokru, výborná odolnost vůči aquaplanignu, ale slabá v brzdných vlastnostech na mokru
  9. Bridgestone Turanza T001 - vcelku velmi vyvážená pneumatika, akorát poměrně hodně slabá ve valivém odporu
  10. Fulda Ecocontrol HP - velmi dobrá přilnavost na suchu, ale slabá přilnavost na mokru, průměrná odolnost vůči bočnímu aquaplaningu, velice dobré brzdné vlastnosti na suchu i mokru
  11. Continental EcoContact 5 - ta se propadla kvůli slabším výsledku na mokru jak v přilnavosti, tak při brždění a slabší odolnosti vůči bočnímu aquaplaningu, velmi nízký valivý odpor, výdrž a komfort
  12. Westlake RP26 - nedoporučeno
215/55 R16 - letní pneu

Německý AutoZeitung otestoval pro letní sezonu 2013 pneumatiky v rozměru 215/55 R16, což je čím dál více používaný rozměr pneumatik na vozidlech. Testovacím vozidlem byl VW Passat Variant. Vítězem testu se stala pneumatika Dunlop SP Sport Bluresponse, před Goodyear EfficientGrip Performance a Continental PremiumContact 5. Nejvyšší bodové hodnocení bylo 300 bodů, což byl součet bodů získaných v chování na mokru a suchu. 

Celkové výsledky testu (body uvedené v závorce):

  1. Dunlop SP Sport Bluresponse (262) - špičková na mokru (135), velmi dobrá na suchu (127). 
  2. Goodyear EfficientGrip Performance (255) - špičková na mokru (134), velmi dobrá na suchu (121)
  3. Continental PremiumContact 5 (241) - velmi dobrá na mokru (122) a na suchu (119)
  4. Vredestein Sportrac 5 (237) - dobrá na mokru (116), velmi dobrá na suchu (121)
  5. Bridgestone Turanza T001 (234) - dobrá na mokru (118), dobrá na suchu (116)
  6. Nokian Line (224) - dobrá na mokru (118), velmi slušná na suchu (106)
  7. Uniroyal RainExpert (223) - vynikající na mokru (128), ale jako v ostatních testech ztrácí na suchu (95)
  8. Michelin Primacy 3 (218) - průměrná na mokru (97), velmi dobrá na suchu (121)
  9. Apollo Alnac 4G (218) - dobrá na mokru (110) a suchu (108)
  10. Hankook Ventus Prime 2 (215) - průměrná na mokru (109) a suchu (106)
  11. Pirelli P7 Cinturato (208) - průměrná na mokru (101) i suchu (107)
  12. Falken ZIEX ZE-914 (176) - špatná na mokru (74), průměrná na suchu (102)

195/65 R15 91V - letní pneu

Německý AutoBild provedl velmi zajímavý a rozsáhlý test pneumatik 195/65 R15 91V. Zajímavý byl už výběr pneumatik, kde proběhla kvalifikace z celkem 54 různých pneumatik, které se účastnily brzdné zkoušky na suchu a na mokru. 15 nejlepších postoupilo do finále, kde už probíhaly kompletní testovací zkoušky. Určitě stojí za to, podívat se na celý test, protože my sem bohužel nedostaneme všechno, ale test to dle našeho názoru byl velmi zajímavý a absolutně velmi zajímavě provedený. Testovalo na vozidle VW Golf VI. Velmi nás překvapil výsledek premiových pneumatik, kdy Pirelli P1 Cinturato skončila úplně poslední co se týče odolnosti vůči aquaplningu a Continental s Bridgestonem zase s nejhorším kilometrovým nájezdem, kdy například Michelin, Kumho a Yokohama najely jednou tolik než Bridgestone T001 a Continental PremiumContact 5. Vítězem testu se stala pneumatika Dunlop SP Sport Bluresponse, před Michelin Energy Saver+ a Fulda EcoControl HP. Dle našeho subjektivního názoru pomineme li vítěze Dunlop si vedly velmi dobře pneumatiky Michelin, Fulda, Nokian, Goodyear a Yokohama a přivřeme li oči nad tím kilometrovým proběhem, tak také Bridgestone, protože pneu měla velmi vyvážené výsledky ve všech disciplínách a neměly takové výkyvy v rámci různých zkoušek, ale o tom, ať si udělá obrázek každý sám.

Celkové výsledky testu:

  1. Dunlop SP Sport Bluresponse - velmi dobré výsledky při zkouškách na mokru, výborné brzdné vlastnosti a přilnavost na suchu. Slabší kilometrová výdrž, velmi nízký valivý odpor
  2. Michelin Energy Saver+ - Jednoznačně nejvyrovnanější pneumatika v testu, stabilní veli dobré výsledky ve všech disciplínách. Jednoznačně nejvyšší kilometrový proběh a navíc získala ocenění jako pneumatika, která se za svojí cenu nejvíce vyplatí.
  3. Fulda EcoControl HP- spolu s Michelinem, nejvyrovnanější pneumatika v testu, kdy oproti Michelinu měla jen o malinko slabší výsledky. Pneumatika, která se za svojí cenu velmi vyplatí
  4. Nokian Line - také velmi vyrovnaná pneumatika ve všech disciplínách, vynikala především v brzdných vlastnostech a jízdní stabilitě, akorát slabší kilometrová výdrž
  5. Vrdedestein Sportrac 5 - vyrovnaná pneu, dobré výsledky, na suchu i mokru. 
  6. Goodyear Efficientgrip Performance - dobrá odolnost vůči aqaplaningu a velmi dobrá při zkouškách na mokru obecně. Slabší kilometrový proběh, velmi dobrá pneumatik se sportovním výkonem.
  7. Pirelli P1 Cinturato - velký propad v odolnosti vůči aquaplaningu, jinak velmi stabilní a velmi vyrovná pneumatika ve všech disciplínách. 
  8. Yokohama C.Drive 2 - pneumatika s nejlepší přilnavostí na suchém povrchu ze všech testovaných pneumatik. Velice jistá pneumatika stabilní a bezpečná. Slabší přilnavost na mokrém povrchu, ale velmi dobrá odolnost vůči aquaplaningu.
  9. Kumho KH17 - velmi dobrý kilometrový proběh, velmi slušná stabilita a přilnavost na suchu, slabší valivý odpor
  10. Bridgestone Turanza T001 - velmi vyrovnaná pneumatika ve všech disciplínách jak na suchu, tak na mokru, ale velmi slabý kilometrový proběh
  11. Hankook Kinergy Eco - velmi dobré výsledky na mokré vozovce, průměrné výsledky na suchu a slabší přilnavost na suchu, velmi slabý kilometrový proběh
  12. Continental PremiumContact 5 - prakticky velmi podobné výsledky jako Hankook, dobré výsledky na mokru, slabší přilnavost na suchu, ale velmi slabý kilometrový proběh.
  13. Uniroyal RainExpert - jednoznačně a s velkým náskokem nejlepší pneumatika v odolnosti vůči aquaplaningu, ovšem samotná přilnavost na mokru a suchu byla velmi slabá. Dobrý kilometrový proběh a trochu slabší valivý odpor
  14. Sava Intensa HP - průměrná odolnost vůči aquaplaningu. průměrná přilnavost na suchu i mokru, velmi slabý valivý odpor
  15. Viking Pro Tech II - průměrná pneumatika ve všech disciplínách
návštěvníků stránky
celkem795 165
tento týden1 299
dnes541