Michelin pro jarní sezonu 2016 představil nástupce dezénu Pilot Sport 3. Čtvrtá generace této vysoce výkonné UHP pneumatiky se sportovním charakterem. Nový dezén zase tak nic moc převratného nenabídne, už jen proto, že dezénu Pilot Sport 3 nebylo co vytknout. My jen pevně doufáme, že nový dezén nebude mít zase o něco nižší kilometrovou výdrž jako v případě dezénu Primacy 3 vůči svému předchůdci. Nový dezén má v každém případě poupravený dezén v rámci současných trendů. Nechybí tak klopené kraje dezénových bloků. Zcela nová je směs pneumatiky, která je kombinací pryže s funkčními elastomery a silikou a pneumatika má zároveň širší odvodové drážky než předchůdce pro vyšší a rychlejší odvod vody. Zcela nová je ale konstrukce, hybridní aramidovo-nylonový pás přenáší okamžitě a přesně pokyny řízení na silnici, což zajišťuje přesnější odezvu řízení k pneumatice. Dezén díky své pružnosti tak lépe kopíruje vozovku a nerovnosti, čímž je zajištěná maximální přilnavost na každém typu povrchu a nerovnosti, tak jen doufejme, že tato funkce nesníží zásadně jízdní komfort, protože díky měkčí konstrukci bude pneumatika přenášet více rázů do patky pneumatiky a ta dále do vozidla. Jinak je ale Michelin Pilot Sport 4 velmi vydařenou novinkou a bude zajímavé sledovat její boj s novinkami od Dunlop a
Finská společnost Nokian, dokončila pro letošní rok obměnu svých dezénů na řadu "Line". Posledním dezénem ze "starých" dezénů byl dezén Nokian i3, který byl určen pro malé kompakty a rodinné vozy a vyráběl se 7 let. Nový dezén nese název Nokian iLine. Jeho hlavní devizou je vysoký kilometrový proběh a výdrž, výborné vlastnosti na mokré vozovce a vysoký jízdní komfort. Dezén iLine si od dezénu Line převzal spoustu technologií, jako jsou leštěné hlavní drážky pro rychlý odvod vody a samozřejmostí je i technologie golfového míčku pro tichou jízdu, jako u ostatních nokianů. Novinkou jsou pro zabránění aquaplaningu na vnitřních a vnějších ramenech tzv. Venturiho drážky, tím se budeme podrobně zabývat v recenzi. U pneumatiky je zcela nová směs s příměsí oxidu křemičitého. Pneumatika se bude vyrábět od 13 do 15 palcových velikostí + v rozměru 205/55 R16 91H, bude dosahovat výborných hodnot valivého odporu C a přilnavosti na mokru C, čehož prakticky žádná pneumatika u malých rozměrů u žádného výrobce komplexně zatím nedosáhla. Dle našeho názoru je to nejlepší pneumatika v poměru cena/výkon pro běžné uživatele a řidiče, kteří chtějí kvalitní a bezpečnou pneumatiku.
Goodyear pro letní sezonu 2016 představil novou UHP pneumatiku Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Nová pneumatika má už na první pohled hladší dezén s širším vnějším ramenem, které má daleko širší bloky a užší drážky než předchůdce. To má zajišťovat lepší jízdní stabilitu při průjezdu v zatáčkách. Zcela novou technologií je tzv. Grip Booster Technology, což je optimalizovaná směs kaučuku s větší přilnavostí. V reálu to podle dostupných materiálů znamená, že pryž na bloku pneumatiky bude zjednodušeně řečeno více kopírovat nerovnosti na vozovce a tím pádem bude vyšší styčná plocha, což samozřejmě pomůže lepší brzdným vlastnostem na mokru a přilnavosti na suchu. Další novinkou je konstrukce pneumatiky. Má pěvnější a lehčí konstrukci, která přináší zlepšení v ovládatelnosti, zatáčení, opotřebení a spotřebě PHM. Je zde zcela nový typ kordů vícevrstvé konstrukce, tzv. UHP CoolCushionLayer, což je chladící vrstva pod běhounem, aby se molekuly směsi při velké zatížení a teple nerozpadali, tak se pneumatika tímto chladí. Tvar běhounu je zároveň na krajích daleko více zaoblený, což pomůže odvodu vody v krajích a většímu komfortu jízdy.
Dunlop představil pro letošní jaro 2016 nový dezén Dunlop Sport Maxx RT 2. Nástupce dezénu, který se pyšnil technologiemi z motorsportu. Což dezén to byl špičkový, akorát ve větších rozměrech od 18 palců dál poněkud rychleji odcházel než je zdrávo. Nový dezén je po vzoru Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 také jemnější a má daleko větší poměr pryže vůči drážkám. Nový dezén má daleko širší vnější rameno pro lepší stabilitu v zatáčkách a přesnější jízdu. pneumatika má pevnější dezén a ultrapružné nárazníkové vrstvy, které zlepšují zatáčení. Pneumatika má optimalizovanou geometrii drážek a běhounu pro lepší brzdné vlastnosti. Pneumatika má zcela novou směs s příměsí přírodní živice, což má zlepšovat brzdné a záběrové schopnosti. Co osobně považujeme za velmi zdařilé jsou krajní hrany dezénových bloků, která podporuje stabilitu v zatáčce. I z tohoto důvodu se nám novinka Dunlopu líbí trochu více než novinka Goodyaeru. Byť svojí designovou atraktivitou není tak zajímavá jako předchůdce první generace, ale o to víc funkční s vyšším proběhem. Nový dezén má ale hlavně oproti předchůdci až o 35% lepší kilometrový proběh. Nabíhat bude postupně v průběhu celého roku 2016.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 179 032 |
tento týden | 1 831 |
dnes | 258 |