Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Nové zimní dezény:

Nové zimní dezény

<< na začátek | < předchozí   | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |   další > | na konec >>
14.07.2016 Kleber Krisalp HP3 a BF Goodrich G-Force Winter 2

Kleber Krisalp HP3 a BF Goodrich G-Force Winter 2
Kleber a BF Goodrich, tedy společnosti spadající do koncernu Michelin představili pro zimní sezonu nové dezény. Po dlouhých a úspěšných osmi letech se dezény Krisalp HP2 a G-Force Winter dočkali nástupce. Nové dezény budou u obou značek zcela indentické, podobně jako tomu je u dodávkových pneu Transalp 2 a Activan Winter. Takže pneumatiky mají stejnou směs a úplně stejný tvar dezénu a drážek. Lišit se budou pouze samozřejmě názvy. Ale je třeba říct, že se nový dezén opravdu strašně povedl. Je výborně řešený, má po vzoru Michelin Alpin 5 velké množství jednodílných V drážek s odvodem vody do stran, nově je řešný střed pneumatiky v podobě vystouplých dezénových "kapek" se záběrovými lamelkami. Co se mi osobně líbí je to, že krajní bloky jsou u bočnic dělené, což bude mít za následek lepší odvod vody a hlavně posílení brzdných vlastností na sněhu a ledu. Osobně si myslím, že tady v této vlastnosti co se záběru na sněhu, ledu a přilnavosti na mokru týče budou nové dezény opravdu velkým konkurentem i samotné Michelin Alpin 5. Nové dezény se budou vyrábět ve všech běžných rozměrech + budou mít samozřejmě SUV verzi pro vozy 4x4 a SUV.

04.07.2016 Pirelli Cinturato Winter

Pirelli Cinturato Winter
Italská společnost Pirelli uvedla pro zimní sezonu 2016 nástupce dezénu Snowcontrol 3. Nový dezén nese název Pirelli Cinturato Winter a narozdíl od předchůdce, který byl hlavně "faceliftem" dezénu Snowcontrol 2, je nový dezén od A do Z zcela nový. Ne, že by v Pirelli přišli na něco převratného, ale rozhodně nový dezén bude na špičkové úrovni těch nejlepších zimních pneumatik. Nový dezén jde s trendem současných pneumatik, kdy hlavní dominantou je masivní směrový tvar do ostrého písmene V. Ostře řezané drážky na středu zajišťují špičkovou přilnavost na sněhu a zároveň budou podporovat brždění na mokru, protože zůstal pravidelný kostičkový tvar záběrových lamelek, což bylo vždy na všech pirellkách špičkové a vynikající právě na mokru a na břečce. Co je ale docela příjemná změna je aplikace 3D lamelek nikoliv na střed ale do krajních bloků po obou stranách, což bude zvyšovat tuhost při brždění jak na sněhu tak na ledu, ale hlavně zlepšovat stabilitu a přilnavost při zatáčení. Díky velkému množství odvodových drážek bude mít pneu zároveň daleko lepší odvod vody a tím se bude snižovat riziko aquaplaningu. Nová pneumatika od Pirelli je tedy ideální volbou jak do města tak pro cesty na hory

06.06.2016 Nokian WR A4

Nokian WR A4
Nokian WR A3, jedna z nejlepších UHP asymetrických pneumatik pro silná vozidla má svého nástupce. Nokian WR A4. Nový dezén je nabitý neuvěřitelným množstvím nových technologií. Má zcela nově řešený asymetrický dezén s progresivně řešeným vnitřním ramenem s nožovými drážkami (Blade Grooves), které se budou starat o odvod vody, sněhové břečky a budou podporovat záběr a hlavně zrychlení na sněhu. Co já osobně považuji za nejlepší inovaci je technologie Snow Claws, což jsou takové zoubky na krajích dezénových bloků napříč celým běhounem, které budou zajišťovat brždění a záběr v měkkém sněhu. Pro jízdní stabilitu u takto výkonné UHP pneumatiky na suchu a hlavně pro brždění na suchu je spodek dezénových bloků opatřen profilovým blokovým stabilizátorem, aby nedocházelo k lámání bloků při brždění. Pro odvod vody z běhounu nechybí samozřejmě ani staré známé leštěné drážky, ale hlavní novinkou v této oblasti je Coanda technologie. O té si budeme povídat samostatně, ale jsou to ve zkratce takové malé rampy na vnitřku a na vnějšu na dně bloků, které budou odvádět harmonicky vodu i do příčných drážek (tuto technologii poprvé Nokian použil u dezén eLine 2). Zcela nové jsou záběrové drážky, které jsou úplně jiné v každém bloku a na středu jsou revoluční Centipede Siping.

05.06.2016 Continental WinterContact TS860

Continental WinterContact TS860
Continental představil pro zimní sezonu 2016 nový dezén a nástupce dezénu TS850. Že byla TS850 jedna z nejlepších zimních pneu na trhu nemusíme připomínat, byla to opravdu špičková pneumatika s vynikajícími vlastnostmi a tichým provozem. A o to se nám na continentalu líbí více, že rovnou v prvních materiálech uvádí, že nový dezén není o nic lepší, než původní. Jedná se pouze o evoluci současného dezénu TS850, takže hlavním rozdílem je středová část pneu, která má ostřeji řezané hrany dezénových bloků do většího šípu a o něco hlubší prořezání drážek do větší hloubky pod 3 mm (což je v důsledku změn legislativy v některých zemích evropy, kde se výška vzorku snižuje pro zimu pod 3 mm) a co je asi nejzajímavější novinkou, že pneu dostala podélné V drážky napříč celým běhounem, což jsme mohli vidět u dezénu Semperit Master-Grip 2. To je dobré pro odvod vody z běhounu, když je pneumatika nová a snižuje to i valivý odpor a hlučnost. Že bude nový dezén špičkový je tak jasné a tak jsem osobně rád, že Continental šel na jistotu. Ostatně vzhledem k tlaku, který na premiový segment značek pneumatik je, by přešlap ani nebyl možný.

<< na začátek | < předchozí   | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem2 093 670
tento týden2 074
dnes300