Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Continental SportContact 5:

Continental SportContact 5

Continental SportContact 5 je zatím poslední počin tohoto německého výrobce pneumatik v řadě UHP sportovních pneumatik. Continenta,l jak je u něj známo, své starší dezény nestahuje, ale běží souběžnou výrobu a tak se předchůdci této pneumatiky, dezény SportContact 2 a 3 stále vyrábí od 16 do 18 palcových velikostí a jsou součastí první výbavy mnoha automobilek, protože proč rušit něco co je osvědčené a funguje a nedoplnit to další vhodnou alternativou. Continental SportContact 5 byl představen v roce 2011 a hned si v testech našel své místo na stupních vítězů. Letos tato pneumatika vyhrála test ADAC v rozměru 225/45 R17 a minulý rok v rozměrech 225/40 R18 a 245/45 R18 prováděný taktéž renomovanými německými magazíny. Dezén SportContact 5 se vyrábí od 17 do 20 palcových velikostí. Pojďme si tedy tento dezén blíže představit. 


Dezén pneumatiky je asymetrický, tvořený třemi částmi, středovou částí, vnějším a vnitřním ramenem, které mají odlišný sklon drážek a vnější rameno jich má o něco více kvůli kvalitnějšímu odvodu vody. Zatímco vnitřní má drážek méně a tím více pryže pro lepší brzdné vlastnosti a jízdní stabilitu. 



Dezén Continentalu SportContact 5 je charakteristický ještě jednou zásadní věcí a tou jsou naklopené hrany příčných dezénových bloků, aby při brždění nedocházelo k lámaní dezénových bloků. Blok se při brždění naklopí a místo toho, aby se ohýbal, tak je stále pevný a navíc je díky sklopené hraně daleko větší styčná plocha brždění, než u běžného dezénového bloku. Co je ale velmi převratné, že Continental naklopil hrany i na obvodových žebrech směrem k vnější straně, čímž je podpořena jízdní stabilita při jízdě v protilehlém odlehčeném směru.





Velice dobře je vyřešen odvod vody z dezénu. Pneumatika má po obvodu tři masivní hluboké středové odvodové drážky, které odvádí vodu a zbytková voda je odváděna do kapes a dále je vytlačována do stran. 


detail vnější strany a drážek dezénu


detail vnitřní strany pneumatiky

Při vývoji pneumatiky byla použita zcela nová směs, tzv. BlackChilli. To je směs polymerů, která mění svoji strukturu a spojitost podle tepelného zatížení, tedy podle skutečné zátěže pneumatiky. Tuto směs začal Continental používat fakticky jako první v Evropě. Dosud jsme ji mohli vidět, hlavně u japonské Yokohamy. Díky této směsi pneumatika neztrácí své vlastnosti a naopak si je udržuje za každého tepelného stupně zátěže a zároveň při svižné jízdě neměkne a neztrácí přilnavost a tolik se neopotřebovává. 



Continental SportContact 5 má zcela nový systém řešení bočnice, nejen díky hladkému povrchu, ale také díky sklonu přechodu bočnice a běhounu. Pneumatika je tak velmi tichá a má velmi nízký valivý odpor, který dosahuje velmi přijemných hodnot a tak i když se jedná o pneumatiku se sportovním charakterem je velmi tichá. 

Pneumatika je určena pro každého řidiče, který si rád dopřeje sportovnější jízdu, ale potrpí si i na jízdní komfort. Continental SportContact 5 je ideální premiovou pneumatikou, která při své ceně nabízí obrovský stupeň užitné hodnoty.

Pneumatiku Continental SportContact 5 můžete zakoupit v našem obchodě:

návštěvníků stránky
celkem797 783
tento týden3 917
dnes277