Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Goodyear představil pro letní sezonu 2016 nový dezén. A tím je vysocevýkonná pneumatika určená pro vozy střední a vyšší střední třídy, která nese název Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Goodyear UHP pneumatiky vždy uměl a minulá druhá generace asymetrických "ef jedniček" se vyráběla na dnešní dobu slušných 5 let a byla to hodně dobrá pneumatika, kterou si lidé moc chválili. A je třeba říct, že Goodyear se držel osvědčeného a nepouštěl se do experimentů. Prostě nový dezén jen posunul a upravil tak, že dosahuje nižšího valivého odporu a "Ačkové" přilnavosti na mokré vozovce a kde to šlo, tak naměřil i nižší hodnoty vnější hlučnosti. Nový dezén se nějak na silu nehrne do trendu vítěze testů, takže nová pneu má poctivých 8 mm výšky vzorku a má vysoký poměr pryže vůči drážkám, takže ani kilometrový proběh nějak zvlášť neutrpí, což je chvályhodné. V testech tak samozřejmě zůstal za sportovními Continental páté řady, které už vítězství v testech mají snad do smrti a nový Goodyear tak vyhrál test magazínu SportAuto v rozměru 235/40 R18, kterého se Continental kupodivu neúčastnil:-). Abych nezapomněl. Nový Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 je dvojče koncernového bratra Dunlop SP Sportmaxx RT2, na který recenzi připravujeme. Je třeba říct, že Dunlop v minulé generaci, respektive první RT trochu Goodyearu utekl, protože byl o dva roky mladší a tišší, jinak vynikal spíš v tom, že vydržel méně než Goodyear. Což by právě tyto rozdíly obě novinky letos měli smáznout.


Nový dezén je samozřejmě asymetrický, s odlišnou vnější a vnitřní stranou. Nejzajímavější novinkou jsou čtyři odvodové hlavní drážky. Jejich počet je stejný jako u předchůdce, ale novinkou je zdrsněný povrch na jejich dně, respektive drobné výstupky ve tvaru obdelníčků. To má za úkol způsobit vlnovité proudění vzduchu a vody. U vzduchu to funguje podobně jako u nokianu golfový míček. Drsnější povrch způsobuje lepší aerodynamiku proudění vzduchu a pneumatika je tak uvnitř daleko tišší než předchůdce. A proudění vody to pomáhá v tom smyslu, že neprobíhají turbulence a voda se tak zbytečně nezdržuje kolem hran a není bržděná pryžovým povrchem.


Vnější a vnitřní drážky nejsou ničím zvláštní. Co se mi osobně líbí, že mají zaoblenější geometrii. Což má jednu negativní a jednu pozitivní vlastnost. Pozitivní v tom, že se přiblížila spíš komfortním pneumatikám. To znamená, že při průjezdech v zatáčkách bude pneumatika tišší a samozřejmě se tím hrana tak rychle neojede. Negativní v tom, že na okruhu tam samozřejmě vlivem větší deformace nebude takový grip, takže na závodění to moc nebude. Na druhou stranu to je negativum, které pro běžné řidič podstatné není. Protože na běžnou ostřejší jízdu to bohatě stačí, pokud o ní řidič projeví zájem.


Zajímavé je ale středové vnitřní rameno (viz. obr.výše). Tam je velká změna a to ta, že rameno už není po celé obvodu hladké, jako zbylá dvě střední, ale je přerušované šikmými drážkami se zaoblenými hranami, což je velmi dobré. Jednak to bude pomáhat odvodu vody, ale hlavně to velmi posílí brzdné vlastnosti na mokré vozovce, osobně si myslím, že právě tohle má hlavní důvod na přilnavost A na mokré vozovce.Hrana je navíc zaoblená, aby se blok nelámal.


Vnější rameno nějak zásadně moc změn nedostalo. Snad jen, že drážky pneumatiky u vnějších ramen mají postavenou geometrii tak, aby absorbovaly zbytkovou vodu při vysokém vodním filmu a samozřejmě podporují brždění na mokré vozovce.


To nejzásadnější a nejnovější je ale uvnitř pneumatiky. Pomineme li, že nový dezén má samozřejmě kontaktní plochu stavěnou podle technologie Active Braking, která rovnoměrně rozkládá sílu a tlak na pneumatiku při brždění, tak zásadní je to, co není vidět a to je konstrukce Reinforced Construction Technology. Nová pneumatika má tak lehčí konstrukci, která zlepšuje přilnavost a jízdní stabilitu a ekonomiku provozu. Je to systém vrstev konstrukce, který je precizně pokládán, aby byly zajištěny všechny tyto vlastnosti v maximální podobě, kdy každá vrstva zajišťuje jednu z těchto maximálních vlastností.


Co říci na závěr? Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 je rozhodně špičkovou pneumatikou, která Vás určitě nezklame a podrží za každé situace při maximálním komfortu a hodně dobré výdrži. Pneumatika se bude vyrábět od 17 do 19 palců v běžných rozměrech a postupně bude nabíhat v průběhu celého roku 2016. 

návštěvníků stránky
celkem795 165
tento týden1 299
dnes541