Dunlop SP Sport Maxx RT byla uvedena na trh už v roce 2012, ale do plného rozměrového náběhu se dostala až minulý rok a letos. Dunlop, který je pověstný tím, že vyrábí vysocevýkonné pneumatiky pro každý rozměr v několika dezénech, tak vyvinul pneumatiku, která je takovou kombinací všech, nalezneme v ní všechny zajímavé prvky jak z Dunlop SP Sport MAXX, tak z pneumatiky Dunlop SP Sport MAXX TT. Vyrábí se v rozměrových velikostech od 16 do 22 palců. Dunlop tuto pneumatiku vyvíjel v úzké spolupráci s BMW Motorsport, odtud má také svůj příznak RT - Racing Technology. Pneumatika převzala z motorsportu polymery směsi, které se přizpůsobí struktuře povrchu vozovky a maximalizují kontakt s vozovkou a zlepšují přilnavost. Pneumatika si už od svého uvedení vede velmi dobře a důkazů je prakticky několik. V testech se umisťuje pravidelně na prvních místech a nejhůře skončila třetí v testu adacu v roce 2013 a první v rozměru 225/40 R18 v testu magazínu Sport Auto. Pneumatika má opravdu velmi mnoho zajímavých inovací a technologií. A tak se Vám ji pokusím trochu přiblížit.
Dunlop SP Sport Maxx RT má asymetrický dezén s rozdílnou vnější a vnitřní hranou. První velmi zajímavou technologií je neuvěřitelně lehká konstrukce pneumatiky. Odlehčená konstrukce má za následek nízký valivý odpor, odlehčené kordy a velmi přizpůsobivé kordy, které brilantně reagují na změnu směru. To je další ze specifik závodních pneumatik, závodní pneumatiky určené pro okruhové závodění jsou velmi lehoučké, oproti běžným pneumatikám je závodní pneu lehčí o několik kilogramů. Díky zaobleným krajním hranám má pneumatika navíc velmi tichý chod, protože vzduch obtéká kolem pneumatiky daleko harmoničtěji.
Vnější rameno pneumatiky (obr. níže) je tvořeno krajními dezénovými bloky, které nejsou ve spodní části hranaté, ale mají hrany zkosené do jakéhosi trojúhelníku, což je vynikající pomůcka při brždění a jízdě do zatáčky. Bloky jsou totiž daleko pevnější a nelámou se a neohýbají, protože tento opěrný bod to nedovolí. bloky se o sebe opírají a vytváří tak pevný svazek po celém obvodu. Vnější středové rameno je velmi podobné tomu, které měla pneumatika Dunlop SP Sport MAXX, tento zvláštní útvar spojený s vnějšími bloky pomáhá odvodu vody ze středové části a zároveň pomáhá držet jízdní stabilitu při prudké jízdě do zatáčky.
Středová část pneumatiky je tvořena dvěmi velmi širokými odvodovými drážkami a hladkým masivním středovým žebrem, které zajišťuje maximální přilnavost a krásně vede pneumatiku ve stopě a přímém směru. Velice hezký je po designové stránce nápis na dně odvodové drážky. S tím už přišel Dunlop SP Sport MAXX, ale ten to měl na středovém žebru a když se to ojelo, tak zmizel, což zde nehrozí:-)
Čímž se dostáváme k vnitřnímu rameni. To je tvořeno krajním žebrem s dezénovými bloky, které mají také opěrné body, jako vnější rameno, následuje obvodová odvodová drážka a vnější středové rameno s diagonálními zářezy pro dochlazování a podporu brzdných vlastností. Mimochodem toto rameno bylo pak v nezměné podobě použito i u dezénu Dunlop SP Sport Bluresponse.
Další velmi zajímavou technologií je pro snížení hlučnosti, tzv. systém hladké bočnice. Když se podíváe na obrázek níže, je na něm vidět, že na bočnici chybí typické vroubky, vystouplá písmena. U této pneumatiky je to řešeno opačně. Bočnice je hladká a vešké údaje jsou zapuštěné do bočnice, nikoliv vystouplé, což má za následek velmi dobré obtékání vzduchu i vody a přilnavost při opravdu extrémním zatáčení.
Dunlop SP Sport MAXX
RT je opravdu špičkovou vysoce výkonnou pneumatikou určenou pro vozidla jak střední, vyšší střední
třídy, ale i velmi sportovní vozidla s vysokým výkonem. Pneumatika Vás podrží a nezklame jak na
rodinném vozidle, tak na sporťáku. Je potřeba počítat, že kilometrový proběh není tak vysoký jako
primárně u komfortních pneumatik typu Bluresponse, která je určená pro úplně jiný styl jízdy.
Nicméně pokud chcete opravdu špičkovou pneumatiku s maximálními jízdními vlastnostmi, jízdním
komfortem i velmi dobrým kilometrovým proběhem, je Dunlop SP Sport MAXX RT tou pravou ideální volbou
pro Vás. Dunlop po letech lehkého přiškrcení ze strany koncernového vlastníka Goodyear, vytáhnul do boje s
pneumatikou, která je jednoznačně špičkou na trhu a je dobře, že to Goodyear
pochopil.
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 148 275 |
tento týden | 440 |
dnes | 440 |