Continental WinterContact TS830 P je asymetrická pneumatika určená pro výkonná vozidla. Tato pneumatika, je pilotním dezénem Continentalu pro zimní provoz mezi 16 a 20 palcovými rozměry. Vyrábí se od roku 2010 a od té doby byla schválena do prvýbavy značek Mercedes, Audi a BMW. Je to tedy už vyzkoušená a velmi oblíbená pneumatika. V testech se umisťuje pravidelně na vedoucích pozicích. Například v testu v rozměru 225/45 R17, který provedl ADAC pro sezonu 2010-11 obsadila druhé místo za tehdejší novinkou Michelin Alpin A4, s hodnocením vysoce výkonné pneumatiky se skvělým chování na sněhu a ledu, mokré vozovce a stabilitě při vyšších rychlostech. V testu magazínu AutoBild v rozměru 245/40 R18, obsadila druhé místo za dezénem Dunlop SP WinterSport 3D s hodnocením velmi jisté pneumatika na všech podmínkách. Pneumatika se vyrábí ale i v menších rozměrech, od 195/65 R15, po velké široké pneumatiky.
Tady je nutné podotknout, že pneumatika se v zimních podmínkách chová opravdu skvěle. Tady je to dáno hlavně skladbou dezénu, který svými zkosenými drážkami připomíná systém řešení jako u směrového, ale hlavně díky výborným řešením dezénových bloků s velmi ostrými hranami. Velký počet dezénových bloků po celém běhounu vyniká obzvlášť v ramenní oblasti na každé straně to má za následek výborné záběrové vlastnosti na sněhu.
U krajních dezénových bloků je velmi zajímavá jedna věc a to je výška dezénu, velké široké pneumatiky mají většinou krajní dezénové bloky nižší a více zkosené, kvůli stabilititě ve vysokých rychlostech. U Continentalu je tato hrana řešena standartně s běžnou výškou dezénu jako u menších pneumatik, tím pneumatika také dosahuje vyšší životnosti, ale právě také velmi vysoké výkonnosti na sněhu. Dezén je rozdělen na sekce s odlišným typem lamel pro vnější a vnitřní hranu, kde vnější strana (obr. výše) se stará o jízdní stabilitu, přesnost a drží pneumatiku v ideální stopě. Záběrové lamelky na vnější straně mají přesný vlnovitý profil, díky tomu se pneumatika skvěle zařezává do sněhu a drží si velmi vysokou stabilitu při jízdě do zatáčky. Což je právě u širokých pneumatik velmi důležité. Tyto lamelky jsou ještě na druhé řadě vnějších dezénových bloku (obr. níže). Zde je také vidět, jak mají dezénové bloky velmi ostré hrany pro vysoký záběr na sněhu. Zároveň je na nich dobře vidět jejich tvar zkoseného obdelníku, kde odvodové drážky pomáhají při jízdě na vodě vytlačovat vodu do boku dezénu.
Střední část dezénu (obr. níže) má zlepšenou tuhost
dezénových bloků v obvodovém směru a velmi vysoký počet lamel. Lamely mají trochu jiný, nepravidelný
tvar oproti lamelám na vnější straně. To pomáhá vysoké stabilitě a především se tato středová část
stará o špičkové brzdné vlastnosti na mokru, lamely podporují brždění na sněhu a ledu. Zde je také
vidět, že Continental drážky na odvod vody udělal opravdu velmi hluboké a to je obzvlášť u širokých
pneumatiky velmi důležité. Je zde také krásně vidět odlišný tvar odvodových drážek, které nejsou
rovné, ale mírně vlnovité, to oceníte především v břečce, protože sněhovou vrstvu tato
nepravidelnost rozráží a pneumatika si tak zachovává vysokou stabilitu. Zároveň je tato část v
permanenci při brždění.
Vnitřní část dezénu (obr. níže ) disponuje vysokým počtem dezénových bloků, propojených po dvou malým můstkem. Zároveň jsou zde vidět nepravidelně tvarované lamelky. Tato strana podporuje jízdní stabilitu při jízdě do zatáčky a podporuje tak pneumatiku ve stabilitě při jízdě do zatáčky v protilehlém směru.
Na obrázku níže je krásně vidět, jak má pneumatika lamelky vyřezané až úplně do boku dezénu, což pomáhá stabilitě při prudkém najetí do zatáčky na sněhu.
Continental WinterContact TS830 P je opravdu velmi dobře a do detailu velmi propracovaná pneumatika, na které si Continental dal opravdu velmi záležet. Pneumatika má velmi dobře rozloženou tuhost, což má za následek nízké a rovnoměrné opotřebení a tím pádem vysoký kilometrový proběh a životnost. Dezén pneumatiky je zároveň optimalizovaný pro elektronické systémy ESP a ESC, na jejichž vývoji se Continental také podílí u několika automobilek. Data jsou tak využita pro vývoj pneumatiky a výsledkem je vysoká bezpečnost. Segment vysoce výkonných UHP pneumatik v dnešní době, kdy se rozměry kol neustále zvětšují a rozšiřuj, na sebeí klade vysoké nároky na výkon v zimním období. Pneumatika je léty ozkoušená a zákazníci si ji velmi chválí, zároveň díky rovnoměrně rozloženému dezénu je pneumatika velmi tichá. V současné době je TS830 P v tomto segmentu jedna z nejlepších pneumatik, kterou můžete na zimu obout. Pneumatika je dostupná také ve verzí SSR (Run Flat) s homologací pro vozidla BMW
Kompletní nabídku zimních pneumatik Continental naleznete kliknutím zde
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 2 179 024 |
tento týden | 1 823 |
dnes | 250 |