Svet-Stranek.cz
www.mpneu.cz

Continental WinterContact TS860:

Continental WinterContact TS860

Německá gumárenská společnost Continental představila pro zimní sezonu 2016-17, nový zimní dezén pro vozidla nižší střední třídy, malé kompakty a vůbec běžná vozidla. Nový dezén nese název Continental WinterContact TS860 a svého předchůdce dezén TS850 střídá po čtyřech sezonách. Není to málo. Na dnešní uspěchanou dobu, jejímž fenoménem je, že vše musí být neustále nové a inovativní, je střídání dezénů po čtyřech sezonách ještě v pohodě. Vývoj a doba je rychlejší a nároky jsou stále vyšší. A v automobilovém průmyslu to platí dvojnásob. Jenže u pneumatik to tak rychle nejde. Běžně vývoj pneumatiky trvá 4 až 5 let. Ne, neznamená to, že by vývojáři byli u pneumatik horší. Ale jde o to, že výrobce pneumatik musí tu gumu udělat tak, aby fungovala jak na 19 let staré octavii, tak na nejnovějším modelu Renault Megane, který je vlastně "jeden velký počítač", nabitý elektronikou a desítkami bezpečnostních asistentů o třech písmenkách, kde už u pátého stejně nevíte co znamená a které v běžné jízdě stejně nevyužijete. Takže ten výrobce pneumatik to nemá vůbec snadné. O to více se mi líbilo, když při představení pneumatiky Continental oznámil, že se jedná o jakousi evoluci dezénu TS850. A já jsem za to velmi rád. Continental WinterContact TS850 totiž byla špičková pneumatika se skvělými jízdními vlastnostmi, které nebylo prakticky co vytknout, skvěle držela na mokru, skvěle na sněhu, výdrž byla průměrná, což je dneska už normální u všech výrobců, ale hlavně to byla pneumatika, která neměla výkyvy v průběhu životnosti a byla uživatelsky velmi oblíbená a byla to taková jistota. A tak jsem rád, že se Continental u nového dezénu držel osvědčeného a zlepšil to, co potřeboval zlepšit. Nový dezén tak hlavně přišel na trh proto, že bylo třeba snížit valivý odpor do hodnot C valivého odporu (předchůdce totiž dosahoval většinou hodnot E) a hodnot B v případě přilnavosti na mokru (dříve TS850 dosahoval hodnot C a E). Tak si pojďme tuto novinku ukázat.


Nový dezén na první pohled moc změn nepřináší. Nicméně, když se podíváte na obě pneumatiky, tak přece jen je změn docela hodně. Continental WinterContact TS860 je samozřejmě také směrový. Zásadní změnou prošla středová část pneumatiky, která je u nového dezénu řešená ostřejšími hranami a masivní tvarem dezénových bloků do písmene V. Bloky ve středu pneumatiky už nejsou samostatně uložené jako u předchůdce, ale jsou dole spojeny můstkem. To zlepšuje přilnavost a vodivost v zatáčkách a zlepšuje to jízdní stabilitu. Další podstatnou novinkou je také to, že byl zvýšen počet záběrových lamelek na jednotlivých blocích o celou jednu řadu vůči předchůdci. Lamelky jsou pochopitelně samouzamykatelné a naklápí se proti sobě v zatáčkách, takže nedochází k jejich deformaci a tzv. žmoulání.


Co se samotných záběrových lemel týče, tak zde zůstaly prakticky bez změn. Docela zajímavou novinkou je technologie Liquid Layer Drainage. Když jedete po namrzlé vozovce, nebo i po rozbředlém sněhu, či samotném mokru, tak při brždění na námraze se pod pneumatikou samozřejmě vytváří teplo. To způsobuje, že se ledová vrstvička rozmrazí a zůstává pod bloky a to je právě to, co klouže. Tato nová technologie,pomocí vlásečnicových rovných drážek, které vidíte na každém bloku, odvádí vodu dovnitř bloků. Bloky pak tím, jak brzdíte vytlačují vodu do stran do drážek pro odvod vody z pneumatiky. Asi nejlépe je tato technologie vidět a je nejvíce pochopitelná v krajních blocích. Zde je drážka uprostřed bloků a ústí do strany. Docela dobře je to vidět na obrázku pod tímto textem, když se podíváte na bok krajního dezénového bloku na straně bočnice, je tam takové vyústění z drážky, které připomíná kapku vody. 


Hodně záležet si dal Continental na zlepšení vlastností v zatáčkách na zasněženém povrchu a vůbec se hodně zaměřil na jízdní vlastnosti na sněhu. Technologie Snow Curve+ má za úkol zajišťovat přilnavost a dostatečnou adhezi na sněhu. Technologie spočívá v tom, že když jedete na sněhu, tak je sníh vtlačován do hlavní drážek, aby pneumatika fungovala co nejlépe, musí být vždy bloky nad sněhem, to znamená, že se dezén pneumatiky nezalepí a nestane se z něj koule oblepená sněhem. O to se starají 3D zářezy, které jsou umístěny z boku dezénových bloků. Jsou to na obrázku níže takové čárky, které jsou na boku dezénových bloků a směřují šikmo na dno drážky a umístěny jsou přes bok dezénového bločku. 


Poslední novinou je zdela nová směs Cool Chili. Nová směs zajišťuje daleko lepší přilnavost na vozovce. Zjednodušeně řečeně se díky ní zvýšila elasticita dezénových bloků, které jsou měkčí, než u předchůce a které daleko lépe kopírují tvar nerovností na vozovce. Nová pneumatika má navíc zcela nový sklon krajních dezénových bloků, které mají trochu více zaoblenou hranu než u předchůdce a jsou celkově lépe propracované. mají ostřejší hranu směrem dovnitř pneumatiky, což bude mít za následek vyšší jízdní stabilitu v zatáčkách. Zároveň díky zaoblení směrem do rovna na středu běhounu a menšího úhlu zaoblení krajů se snížila o něco málo i hlučnost pneumatiky. 



Podtrženo sečteno, Continental WinterContact TS860 je špičkovou a vynikající pneumatikou a pokud hledáte ve vodách dražších prémiových výrobců, tak je pro Vás TS860 tou nejlepší volbou, protože u této pneumatiky nepřiplácíte za značku, ale za opravdu poctivé a špičkové jízdní vlastnosti.

návštěvníků stránky
celkem795 165
tento týden1 299
dnes541